18 Ekim 2015 Pazar

trigeminal nevralji

2015 yılı mart ayı bir akşam vakti.Evde oturup nescafemi yudumlarken birdenbire sol tarafımda çene ile kulak arasında ufak bir elektriklenme gibi , iğne batar gibi garip bir şey oldu. Allah Allah dedim içimden.Ne ola ki. Bir kaç gün kadar sonra aynı olay yine başıma geldi. Bu sefer daha şiddetliydi.Hemen google da araştırma yaptım . Belirtiler trigeminal nevralji yani yüz ağrısına uyuyordu. Hemen hastane randevu sisteminden Muğla Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Nöroloji Bölümü Doçent Dr. Gülnihal Hanıma randevu aldım.  Kan tahlili ve beyin MR ı istendi. Kolestrol hariç kan değerlerim iyi çıktı. Panik atağımdan dolayı MR zorlu geçti. Sakinleştirici ve eşimin desteğiyle 10-15 dakika gibi bir sürede nefes al nefes ver şeklinde gözüm kapalı makinede kaldım. MR sonuçları da iyi çıktı. Doktorum ilaç tedavisi başlattı. 6 ay kadar bu ilacı kullanacağımı söyledi. Sabah ve akşam olmak üzere günde iki kez ilaç alıyordum.İlacımı unuttuğum almadığım zaman  deyim yerindeyse tepiniyordum şiddetli ağrıdan.Ağrılar bıçak saplanır yada yıldırım çarpması gibiydi. 15 günde bir , ayda bir kontrollerim oldu. Kullandığım ilacın yan etkisi karaciğere zarar vermesiymiş. Milas'dan Muğla'ya gitmem zahmetli olmaya başlayınca,burada özel bir hastanenin nöroloji doktoruyla tedavime devam ettim.İlaçlar başta sersemletiyordu zamanla bünye ona da alıştı.


Yaklaşık 3-4 ay kadar sonra sol üst 20' lik dişim sorun çıkartmaya başladı. Bir kaç doktora gösterdikten sonra dişimi çektirme kararı aldım. Milas da özel bir diş kliniğinde çekim yapıldı.Diş doktoru yüz ağrımın yirmilik dişimden dolayı  olabilir mi sorusuna hayır cevabı verdi  ama aradan 1 ay  kadar geçtiğinde ağrılarımın kesildiğini farkettim. İlacı bırakma kararı aldım ve bıraktıktan  sonra ağrım hiç olmadı. 

Ve ben hala bu ağrıya sebep olan 20' lik dişim olduğunu düşünüyorum tıp her ne kadar bunu söylemese de....



Hiç yorum yok: