23 Ekim 2015 Cuma

panik atak hikayem

13 Haziran  2014  cuma  günü çektiğim ağrılar nedeniyle sabah saatlerinde devlet hastanesine gittik eşim ve kızımla. Genel cerrahın muayenesinden sonra ameliyat kararı verildi. Gerekli tetkikler yapıldı kan değerleri elektro vb.  Anestezi doktoru sabah kahvaltısı yaptığım için yarım anestezi vereceğini söylemişti. Bende bundan vücudumun sadece yarısı uyuşacak diye bir anlam çıkardım.


 Bir kaç saat sonra Milas Devlet Hastanesinde  gülerek girdiğim ameliyathane  kapısından maalesef gülerek çıkamamıştım. Ameliyathane masasında  hissettiklerim korkunçtu. Evet hissettiklerim çünkü  farkındaydım olup bitenden , ayaklarımı bağladıklarının farkındaydım ,vücudum tamamı felç olmuş gibi hareketsizdi  ağzım gözüm kapanmıştı  konuşamıyordum ama bilincim yerindeydi. Hani yarım uyuyacaktım... Ben uyumadım ki.....  Bana ne yapıyorlardı... Galiba  ölüyordum....

Anesteziyi hissetmem şok geçirmeme neden olmuştu. Taşikardi olmuş yani kalp atış seviyem çok yükselmiş bir kaç sakinleştirici  sonrasında normale dönmüşüm. Kalp krizi geçireceğimden korkan doktorlar bana acil müdahale etmişler. Doktorlar beni bekleyen eşim ve kızımın yanına gidip durumu izah ettiklerinde  onlarda bir şok yaşamışlar.

Vücudum normale dönüp  gözlerimi açabildiğimde  bana nasılsın ? göğsünde ağrı var mı? diye sorular sordular. Şaşkındım bana ne olmuştu böyle...Beni yoğun bakıma aldılar hemen. Çok sonra eşimi yanıma gönderdiler. Ona iyi olduğumu söyledim ama o gider gitmez  korkunç bir korkuya kapıldım.  Nabız atışlarım hızlanıyor, terliyor, nefes almakta zorlanıyordum. Beni çıkarmalarını , iyi olmadığımı söyledim hemşireye. 

Normal odaya getirdiler, doktorum geldi  o da çok korkmuştu ameliyathanede olanları anlattı, kalp krizi geçirebileceğimi bu gece beni hastanede tutacaklarını söyledi.  Ben ise sadece evime gitmek istiyordum. Kalmadım hastanede elektro çekilmişti göğüs ağrım yoktu bu yüzden  yaşadığım bu durum psikolojik olabilirdi. Devreye psikiyatri doktoru  girdi ve  pazartesi günü görüşmeye çağrıldım. Cumadan pazartesiye kadar geçen süre hiç kolay geçmedi. Pazartesi günü psikayatrist  teşhisi koydu.  Sonuç panik atak...

O günden beri ilaç kullanmaya devam ediyorum.Bir kezde psikoloğa gitttim. Panik atak esnasında neler yapacağım hakkında bilgiler verdi.  Uçağa binerken sakinleştirici  alıyorum, asansörlerden kapalı yerlerden uzak duruyorum. Çantamda her daim  kese kağıdı ve ilaçlarım var. Son kontrolümde doktora ilaçları bırakmak istiyorum daha ne kadar kullanacağım dediğimde  belki de ömrünüz boyunca cevabını verdi.

 Bir iki panik atak hastası tanıdığım kişi var ve onların  durumunu şimdi daha net anlayabiliyorum. Panik atak senden  ölmeyeceğimi biliyorum.Geldiğinde krizi nasıl atlatacağımı biliyorum. Sana kalmış ister gel ister gelme...