22 Ekim 2015 Perşembe

Emekli olmak ya da olamamak

1988 yılından beri (27 yıl) çalışıyorum. Bundan öncesi de özel de çalışmışlığım var. Babamın ayakkabı mağazasını da sayarsak ortaokuldan beri çalışıyorum. 1999 da yada 2000 miydi çıkan yasayla 38 olan emeklilik yaşım 45'e çıkmıştı. 15 yıllık bankacılıktan sonra  Üniversite de görev yaptım halen görevdeyim.


2015 Şubatında emekliliğe hak kazandım.Yıllarca beklediğim emeklilik gelip çatmıştı. Hemen emekli olacaktım sözde ama öyle olmuyormuş işte. Paniğe kapılıyorsun.Kafamın içinde sorular.


Emekli olmasam mı acaba ?
Bundan sonrası ne olacak?
Doğru karar veriyor muyum ?
Evin kredisini ödeyebilecek miyim ?
Oğlum Üniversiteye başladığında masraflarını karşılayabilir miyim?
Vaktimi nasıl geçireceğim?
Ticaret yapabilir miyim?
Bundan sonra ne işe yararım?
Ya pişman olursam ?


Emekli olan tanıdığım insanlardan  pişmanlık sözleri duyuyorum , sakın emekli olma diye  salık veriyorlar.Haklılar tuzun kuru değilse , ek bir gelirin yoksa, ülkede emekli olmak zor zanaat.

Birde hayallerim var  ;yarını düşünmesem, gelecekten endişelenmesem,  hayatın tadını çıkarsam , sevdiğim  uğraşılara zaman ayırsam , istediğim kurslara katılsam,  gitmeyi düşündüğüm yerlere gitsem, ailemle  dostlarımla arkadaşlarımla daha fazla vakit geçirsem, uzak mesafelerdeki  arkadaşlarıma gitsem, çocuklarımla daha çok vakit geçirsem, yazı yazsam, kitap okusam ,sinemaya gitsem, ticareti denesem, olmazsa bıraksam  gibi gibi..

Kısaca "emekli olmak yada olamamak" işte bütün mesele bu.

Hiç yorum yok: