21 Ekim 2015 Çarşamba

Bir zamanlar gençtim şiirler yazardım

Lise yılları, lise arkadaşlıkları, gençlik ne güzeldir. Ergenliğinizin başladığı, birini sevmek aşık olmak istediğiniz yaşlar.İşte o yıllarda  yazdığım şiirlerden bazılarını paylaşarak o günlerime dönmek istedim . istedim. Ahhh gençlik !.. 15 ila 18  yaşlarım arasında  yazdığım şiirlerde İlk aşkım, okul yıllarım, anılarım, sevinçlerim, üzüntülerim, umutsuzluğum, karamsarlığım, kısaca yaşadığım bütün duygular var . Şiir defterimden aktardıklarım şimdilik bunlar.
İLK VE SON MEKTUP

Sana o mektubu yazmakla
Hata mı ettim bilmiyorum
Gerçekleri bilmen gerekiyordu
Hakikatleri görmen...
Bu bir ayrılık mektubu olmasaydı keşke
Bu yeni başlayan bir aşkın mektubu olmalıydı
Biten değil !...
Seni sevdiğimi yazmakla rahatladım
İçimden büyük bir yük kalkmış gibi.
Ama bir daha göremeyeceğim seni
İşte bu gerçek kahrediyor beni
Sızlatıyor yüreğimi...

Bu aşkı bitirende benim, üzüntüsünü çekende
Sende üzülmüşsündür okuduğunda belki de
Belki de duygularıma kahkahalarla gülmüşsündür
Bilki... sıcak, samimi, gerçek itiraflarımdı
Bilki.. bu mektup sana olan aşkımın
İlk ve son ispatıydı

25 Ekim 1985

BİR ŞİİR BİR ŞARKI BİR RESİM

Öyle bir şiir yazmalıyım ki...
Aşkımızı anlatmalı
Yalnız aşkımızı
Tüm ayrıntılarıyla, kimseden gizlemeden

Öyle bir resim yapmalıyım ki...
Aşkımızı göstermeli
Yalnız aşkımızı
Bütün açıklığıyla, kimseden saklamadan

Öyle bir şarkı söylemeliyim ki...
Aşkımızı belirtmeli
yalnız aşkımızı
Bir tek sana değil, tüm dünyaya
Haykırarak söylemeliyim.


26 EKİM 1985
SAAT 20:15
DOĞRU OKULA
Sabah saat 6
Haydi kalk yerinden
Geldi artık okul vakti
İlkönce yakası kirlenmiş, hafif ter kokan gömleği
Sonra gri forma, kara böcü gibi çoraplar
Ardından arkaya doğru taranır saçlar
Anamın hazırladığı kahvaltı masası
Yağ, reçel derken geç kalma tasası
Bırak şimdi içini ısıtan demli çaydan içmeyi
Nerede çantan? Nerede kaban?
Hadi! ara bul gecikeceksin
Acele et otobüse yetişeceksin
Apar topar çıkılır evden bin umutla
Unutmam bir Allahaısmarladığı anama
Beş on dakika derken vardın durağa
Bekle bakalım ya otobüs ya minübüs
Ne gelirse şansına...
Bak uzaktan göründü minübüs
Son gazla
Bin hemen. doğru okula!...

26 Ekim 1985


UYUMAK ARZUSU
Göz kapaklarım ağırlaşıyor birden
Daha erken...
Uyumak olmaz
Uyumak isteyen kim?
Onca saat ölü gibi gözlerini kapamak

Ama uyusam belki
Aylardır görmediğim yüzünü
Gösteriverirsin rüyamda
Hiç olmazsa gözlerim kapalı görürüm seni
Görürüm de hatırlarım unuttuğum yüzünü

Yavaş yavaş dalıyorum tatlı derinliğe
Gözkapaklarım terkediyor ışığı,
'' Hoşçakal'' der gibi
Ümitle görmeyi arzular gibi seni !...

25 Ekim 1985


BİRŞEYLER DÜŞÜNÜYORUM

Nefes alması ne güzel
İnsanın sevdiğiyle
Yaşaması soluk vermesi
El ele verip, insanların
Aralarına karışıp
Bize de yer açın demesi
Yek vücut olup  savaşması
Çıkartcı yaratıklara
Ve hayat savaşını kazanması
Ne güzel
İşte bu düşündüklerimi
Sevdiğimle, yeşil gözlümle
Paylaşmak istiyorum
O da istese bunu
Keşke...
1987


Gecemsi karanlıklar içindeyim
Göremiyorum....
Masmavi bir gökyüzü vardı ya hani
Ağır bir kurşun rengini aldı artık
Nefes alamıyorum
Güneş sarı sarı ısıtmıyor içimi
Üşüyorum.....
Gittikçe daha bir koyulaşıyor
Koyulaşıyor gözümde herşey
Kuşlar kanat çırpmıyor gökyüzünde
Uçamıyorlar.....
Sürüngenler sarmış dört bir yanımı
Bunları mı yaşamalıydı
17 yaşında bir genç kız
Bunları mı?
Hayat dolu biri yerine
Boş hayatlı mı olmalıydı?
Kaleminden bal yerine
Ağu mu akmalıydı.

Ne yapalım dostlarım
Bana bu yaşımda bunları yazdırtan
17 yaşımı yaşattırmayan
Karamsarlıklar silsilesine itiveren
Bu insanımsı yaratıklara
Tüm gücümle haykırıyorum
''Lanetler üzerinize olsun''

12 Mayıs 1987 salı


Sevmek güzeldir
Eğer varsa karşılığı
Sevmek değerlidir
Sevende değerliyse eğer

Sevmek payşamaktır
Paylaşılan güzelse
Daha da bir güzelleşir

Sevmek ölesiye değildir işte
Sevmek bir mevsimlik
Her an bitiverir.

19.8.1987


GENE

Titrerken vücudum, kışın ayazında
Gene sarılacağım sana sıcacık.
Gene seveceğim seni
Eskiden olduğu gibi
Gene omuzlarında ağlayacak
Espirilerinde güleceğim
Mutluluk denen şeyi
Bir saatte de olsa
Tadacağım gene

9.6.1988 perşembe

SEVGİMİ ANLATMANIN YOLU
Açmaya henüz hazır
Bir tek kor kırmızı goncayı
Uzatıversem ellerine
Yanaklarına bir öpüş konduruversem
Sıcacık...
Ürkek ve masum
''Seni Seviyorum'' desem
Fısıltı  duyulur gibi
Ve küçücük bir kız gibi utanarak
Koşarak uzaklaşsam
Yanından

3.6.1988 cuma

RESİMDEKİ

Hani bir resmimiz vardı
Seninle
Yanyana
Bacım dediki
Bu resme bakıp
''Güzel çıkmışsın''
İlk defa bu resimde
Bu kadar güzel....
Nasıl güzel çıkmam ki
O gün mutluydum ben
O zaman ben seviyordum
Sevginin güzelliğinin yansıması
Olacak.
Yoksa resimdeki
Ben değildim.

9.6.1988

Ben seninle bir ömür boyu
Çılgınlık yapmaya hasretim
El ele , durmamacasına koşmaya
Uslanmayan çocuklar gibi
Yaramazlıklar yapmaya
Ben yağmurlu bir gecenin sessizliğinde
Sırılsıklam öpüşmeye hasretim
Sana sigaramdan çektiğim
Nefesten de öte ihtiyacım var
Anlıyormusun?
Uzaklardan duyuyormusun sesimi
Sevgi fısıltılarımı, kalp çarpıntılarımı.
Gözyaşlarımı...
Sana dolu dolu ihtiyacım var
Sevgiye hasretim ben
Anlıyorsun değil mi?

11 Mart 1988


Azgın dalgaların kurbanlarının
Son durakları
Neresi merak ediyorum
Göklerde dolaşan ruhları
Yer altında çıyanlar yoksa,
Kemirgenler mi yiyor ölüleri
Sırat köprüsünde alevler
Kızgın mı?
Cennet, cehennem hiç biri
Ölümü istiyorum.
Merak ediyorduk ya
Kükreyen dalgalar, aç karınlarını
doyurmak için yuttuğu insanları
Nereye sürükler?
Son durak nere
Neden merak içinde kıvranıp duruyorum
Öyleyse haydi koş
Kucak aç denize
Dalgalara
Merhaba ölüm
Elveda sevdiğim, dostum, yarim
Elveda hayat

16 Mart 1988



Seni seviyorum
''Seviyorum işte'' dedim
Seni hep sevdim
Hep ama sevdim
Seni her zaman sevecek
Her zaman seveceğim
Hiç bıkmadan...
Usanmadan.
Sevgimden haberin
Olsun istedim.
Ayşe'den itiraflar.

5.7.1988

Sevgilerden bir demet yaptım
Sana sundum güzelim
Vazosuna yerleştirseydin eğer
Belki de uzun süre yaşayacak, solmayacaktı.
Bak! Şimdi kupkurular.

13.7.1988


Aaaaaa!
Nerden çıktın sen
Bunca yıldan sonra
Ben seni unutmuştum,
Çoktaaaan.
Şimdi hiç bir önemin yok.
Seni görmek bile istemiyorum
Yeter!
Sevginden bahsetme bana
13.7.1988


Sen beni
Ben de seni sevdim.
Sevmesemiydik
Sevgiden
Kaçsamıydık
Ama olsun
Seni sevdiğime ,Pişman değilim ki
Ya sen?

13.7.1988 çarşamba

Bugün dışarıya çıktım
İnsanlar mı tuhaf
Ben mi tuhafım
Bakışları mı kötü
Ben mi kötü bakıyorum
Suratları ifadesiz
Ben mi suratsızım yoksa
Evime geldim
Ohh be!
Bir daha dışarıya çıkmak
Bile istemiyorum
13.7.1988


BAYRAMDA
Yirmidört Temmuz Pazar günü
Evimin penceresinden
Gün batımı yoluna baktım,
,Bugün bayramdı.
Penceremden gördüklerim,
Sadece güzel giyimli çocuklardı
cıvıl cıvıldı sesleri

Gün bitti hala gelmedin
Ve ben penceremde mahzun
Sabahı bekledim.

Yirimiyedi Temmuz Çarşamba günü
Gün batımı penceremde
Dokunsalar ağlayacaktım.

1988

VESİKALIK FOTOĞRAF

Fotoğrafçı azarlar
''Gülümseyin biraz canım''
Varsın asık olsun suratım
Ne çıkar
Alt tarafı bir vesikalık çekeceğin
Hadi al senin olsun yüzüm
Alt tarafı bir tebessüm vereceğim
Halimden anlamayan fotoğrafçı beyim

13 Ocak 1986 Pazar


MASAL DÜNYASI

insan niçin gelir bu dünyaya
Yaşamak için mi?
Masal kardeşim masal
Bu vefasız dünyada yaşamak masal
Şu kısacık ömürde
Sorarım, kim yaşadığını sanar.

3 Kasım 1985 pazar


Yok bu hayatın
Başı sonu dostum
Bir kadeh içki
Hayatın olsun
Yak bir sigara
Ciğerlerini doldursun
Otur rahat koltuğuna
Düşün düşün durursun

27 Kasım 1985
(Daktilo Dersi)


SON BULAN AŞK

Bir zaman yaşanan aşkımız
Bak son buldu
En son kelimemiz
''Hoşçakal'' oldu
Ben şimdi kahrolmuş biriyim
Bilmem sen ne oldun
Belki de aradığın mutluluğu
Bir başkasında buldun

11 Kasım 1985

CEVAPSIZ SORULAR

Kimi düşünüyorsun diyorlar
Cevap : ...................
Kimi özlüyorsun diyorlar
Cevap: ....................
Kimi seviyorsun diyorlar
Cevap: ................
Ama bir gün gelecek ki
Sorular cevapsız kalmayacak
O günü iple çekiyorum.

26 Ekim 1985

EZBER

Sönmeyecek ateşsin içimde
Bitmeyecek fırtına gönlümde
Esiyorsun ruhumda rüzgarsın sen
Bir şiirsin defterimde
Seni bir ezberlesem.

16 Mayıs 1986 Cuma